logos

Секрети покоління Z. П’ять трендів для успішної співпраці

Як зацікавити і утримати молоді таланти

Generation Z – так зазвичай називають молодь, що народилася після 1997 року. Існують різні думки про те, наскільки теорія поколінь наукова – багато хто зі світових HR-практиків вважає, що відмінності поколінь не настільки сильні, щоб будувати на цій основі далекосяжні висновки. Але, в цілому, у багатьох компаніях намагаються відповідати трендам, які стали природною частиною життя молодих людей. Що ж слід враховувати для успішної роботи з представниками покоління Z?

Технології

Технології для покоління Z – обов’язкова річ. Глобально ринок праці рухається до моделі, в якій співробітник стає повноправним учасником процесу. Він може і повинен самостійно планувати свій кар’єрний розвиток, пропонувати удосконалення і піклуватися про успіх компанії, як про свій власний.

Ці зміни вимагають трансформації функцій HR- департаментів. Вони повинні надавати усім співробітникам зручні і прості цифрові застосування, збирати зворотний зв’язок, залучати людей до процесу безперервної оцінки ефективності, організовувати зручне ІТ-середовище для обміну знаннями і розвитку талантів.

Ці зміни вимагають трансформації функцій HR- департаментів. Вони повинні надавати усім співробітникам зручні і прості цифрові застосування, збирати зворотний зв’язок, залучати людей до процесу безперервної оцінки ефективності, організовувати зручне ІТ-середовище для обміну знаннями і розвитку талантів.

Визнання

Молоді співробітники надають велику увагу пошуку свого шляху, саморозвитку, комфортним умовам роботи, приємного балансу між роботою і життям. Це означає, що компанії повинні дати можливість соціальній реалізації і визнання талантів співробітників, підтримувати і організовувати їх захоплення. Фокус зміщується від класичної кар’єри до стійкого розвитку.

Молоді співробітники надають велику увагу пошуку свого шляху, саморозвитку, комфортним умовам праці, балансу між роботою і життям. Це означає, що компанії повинні дати можливість соціальній реалізації і визнання талантів співробітників, підтримувати і організовувати їх вподобання. Фокус зміщується від класичної кар’єри з переробками до стійкого розвитку.

Щоб молоді співробітники максимально швидко інтегрувалися в команду, їм пропонують різні програми наставництва. Зокрема, в SAP, існують програми on – boarding, mentoring, coaching, які використовуються залежно від етапу розвитку і завдань співробітника. Щоб утримати таланти, компанія повинна постійно давати можливості для розвитку, а також забезпечувати кар’єрну мобільність усередині організації.

Говоріть на їх мові

Треба вчити керівників розмовляти з молодим поколінням на їх мові, бути присутнім в соціальних мережах. Наприклад, HR служба Burger King публікувала в соцмережі Instagram фотографії молодих співробітників з тегом #роботазнами_вогонь і таким чином створила команду амбассадорів бренду. Procter and Gamble проводила спеціальне маркетингове дослідження і потім навчала керівників зміні стилю спілкування з молоддю.

Враховуючи важливість постійної комунікації, деякі компанії організовують регулярні опитування і, таким чином, отримують зворотний зв’язок від своїх співробітників. Так, Hubspot щокварталу робить опитування молодих кадрів і, відповідно до отриманої інформації, вибирає напрям, який треба пропрацювати.

Розлучайтеся по-доброму

Молоде покоління частіше міняє роботу – приблизно кожні півтора-два роки, тому утримувати таких професіоналів можна і треба за допомогою програм ротацій, гнучких проектних команд, в яких можна проявити свої професійні і лідерські якості.

З одного боку, варто бути готовим до втрати критично важливих талантів. З іншого боку, не треба цього боятися – набагато важливіше зберегти якісні довгострокові стосунки із співробітником.

Світовий досвід показує, що великі компанії наймають своїх екс-співробітників повторно. Зараз це тренд, а репутація компанії в таких сервісах як Glassdoor (сайт, де як нинішні, так і колишні співробітники можуть анонімно переглядати компанії і їх керівництво) і Indeed (сайт, де можна розмістити, а також відгукуватися на вакансії) відіграє важливу роль.

Станьте гнучкими

Для побудови взаємовигідної співпраці з представниками покоління Z компанія повинна прийняти нові правила гри. По-перше, керівникові слід навчитися поважати і чути співробітників, надати їм право голосу і можливість реалізації. Крім того, цифрове лідерство серед молодих людей – це довгострокова інвестиція в успіх вашої компанії у технологічному світі. Щоб стати для молодого співробітника ідеальним працедавцем, зробіть процес роботи максимально зручним (гнучкі пільги і команди, умови праці і так далі) При цьому слід залучати до процесу передачі знань молодим фахівцям старше покоління – ним є чому повчитися один у одного. Ну і, звичайно ж, не бійтеся експериментувати – дух підприємництва і інновацій дуже важливий.

Андрій Куликов – експерт з питань HR-трансформації компанії SAP

Джерело Ліга.net



Отправить

Події
Тренінг “Подивись на свій бізнес по-новому”
  • Жовтень 27, 2019
  • 10:00 PM to 16:00
  • м. Дніпро
Чим ми можемо бути вам корисні?

Зв’яжіться з нами, якщо у вас виникли запитання.

Дізнайтесь про нас більше